That is why ~. That is where ~. That is how ~. That is what ~. That is who ~. That is when ~. That is because ~.

무엇인가를 강조하는 방법으로 That is 로 시작하는 문장들이 있다.

That is when ~. 그 때 ~이었다.
That is when the trouble all started.
그 때 모든 문제가 시작되었다.

That's when your dreams will all come true.
그 때 너의 꿈들이 실현될거야.

That's when I knew I wanted to live in New York.
그 때 내가 뉴욕에 살고 싶어한다는 것을 알게 되었다.

That's when my life with films began in earnest.
그 때 진지하게 영화인생을 시작했다.

This isn't work. When I die, that's when I retire.
이건 일이 아니다. 내가 죽을 때, 그 때가 되면 은퇴하는 것이다.




That is what ~. 그것이 ~인 것이다.
That's what friends are for.
그것이 바로 친구인 것이다.

That's what you always do.
그게 니가 맨날 하는 것이지.

(money)That's what I want.
(돈)그것이 내가 원하는 것이다.

That's what I was thinking of.
그게 내가 생각하고 있었던 거야.

That's what everyone says.
그게 모든 사람들이 이야기하는 것이다. 다들 그렇다고 말한다.

That's what I mean.
그게 내가 말하는 거야.


That is who ~. 그사람이 ~이다.
That's who we are.
그것이 우리다.

That's who I am.
그게 바로 나다.

That's who I want to be.
그게 내가 되려고 했던 사람입니다.


That is where ~. 그곳이 ~인 곳이다.
That is where I'm going to go.
그곳이 내가 갈 곳이야.

That's where I got my name from.
거기에서 내 이름을 따온거야.

That's where the money is.
거기가 돈이 있는 곳이지.

That's where he took me.
그곳이 그가 나를 데려간 곳이야.

That's where I want to be.
그 곳이 내가 있고 싶은 곳이야.


That is how ~. 그런 식으로 ~한다.
That's how we get along with each other.
그런 식으로 우리는 서로 잘 지낸다.

That's how I met my wife.
그렇게 해서 내 아내를 만나게 되었다.

That's how people grow up.
그렇게 해서 사람들은 철이 든다.

That's how the acident took place.
그렇게 해서 그 사건이 발생했다.

That's how the story goes.
그런식으로 이야기가 진행된다.



That is not how ~. 내가 해온 방식과 다르다.
 1. That's not how I would say it.
   그건 내가 말하던 방식이 아니야.

2. That's not how we work here.
   그건 저희가 여기서 일하는 방식이 아닙니다.

3. That's not how I would go about it.
   그건 제가 진행하던 방식이 아닙니다.

4. That's not how we were taught to behave.
   그건 저희가 행동하도록 교육받은 방식이 아니네요.




That is why ~. 그래서 ~하다.
That is why I'm here.
그래서 내가 여기에 있는 거야.

That's why I love you.
그래서 내가 너를 사랑하는 거야.

That's why my mom always told me to cross my legs when I wore a skirt.
그래서 내가 스커트를 입을 때 다리를 꼬라고 언제나 말씀하셨던 거구나.

That's why I lost my job.
그래서 내가 직장을 잃은거야.

Is that why a glass of wine is good for the heart?
그래서 와인 한잔이 심장에 좋은거야?

That's why he's such a good basketball player.
그래서 그가 그렇게 농구를 잘하는 거야.


That is because ~. 그것은 ~ 때문이다.
That's because I didn't have enough money.
그건 내가 충분히 돈을 가지고 있지 않았기 때문이야.

That's because I didn't study a lot.
그건 내가 공부를 열심히 하지 않았기 때문이야.

That's because you have a fever.
그건 네가 열이 있기 때문이야.

That's because his latest movie was horrible.
그건 그의 최근작이 끔찍했기 때문이지.

That's because some viruses erase or corrupt files on the hard drive.
그것은 몇몇 바이러스가 하드 디스크에 있는 파일들을 지우거나 손상시키기 때문이다.


That is why , That is because 는 뜻이 반대이다. That is why 는 앞 문장의 결과를 말하는 것이고 , That is because 는 앞 문장의 이유를 말하는 것이다. 보통은 That is why 가 더 많이 쓰인다.

FreeMind 로 다이어그램을 그려보면 다음과 같다.
사용자 삽입 이미지

'영어탐구' 카테고리의 다른 글

within, in, after 의 차이점  (6) 2010.07.23
All I ~. All you ~.  (2) 2008.10.04
Please refrain from XXX.  (0) 2008.08.16
Jurassic Park (4) 대화 표현들  (2) 2008.08.08
Jurassic Park (3) - as  (0) 2008.08.04